Innovatief woonconcept
Het contact met Leolux kwam tot stand nadat Truly Truly in 2019 Das Haus mocht inrichten op de meubelbeurs IMM in Keulen. Deze prestigieuze opdracht om een innovatief woonconcept te presenteren maakte indruk op Leolux. “Voor Das Haus hadden wij alles ontworpen; van de afzonderlijke meubels, de enscenering en de belichting tot de folder, de fotografie en zelfs de tasjes. Dat was precies wat Leolux zocht, een artdirector die niet alleen meedenkt over de collectie maar over elk detail van de presentatie als merk.”
Dat is dan ook exact hoe Kate en Joel hun rol als artdirectors zien. “Wij letten overal op. Welke meubels missen in de collectie? Wat wordt de uitstraling van de communicatiemiddelen?”, vertelt Kate. En ja, natúúrlijk zullen ze ook eigen ontwerpen aan de collectie toevoegen. Joel: “Wij blijven in de allereerste plaats ontwerpers.” Dat Leolux een eigen fabriek heeft, geeft extra glans aan hun taak als artdirector. “Elk nieuw ontwerp, zelfs een pril idee, kan meteen worden getest. Kan het gemaakt worden? Zo ja, wat kost dat dan?”